forks

sitter och hungrar i soffan hos hannah. dom andra håller på att laga mat, det blir typ en classic nya zeeländsk rätt med massa kött och grönsaker i ugnen som jag nu inte minns vad det heter, men mamma, vi ska käka kumera som du alltid pratar om. ikväll ska vi iväg till en stor båt där det är en stor fest med massa fyrverkerier för det är nämligen guy forks eve ikväll, någon jäkla tradition som dom har här. man firar typ att en kille sprängde typ amerikanska ambasaden, ganska märklig sak att fira men det blir nice.

på tal om grönsaker, hur störigt äre inte när man lagar mat och man skär grönsaker som typ tacos, och den som skär skär för stora bitar. det gör mig så jäkla irriterad, man vill ju inte direkt klaga på folks knivskills för det kan ju vara farligt, om dom har en kniv i handen vill säga. så det ända man kan göra att i smyg skära om grönsakerna eller riskera att sätta dom i halsen.

kom på en annan grej som stör mig rikitgt mycket. det är folk som småspringer. fyfan så jädra fult det är. antingen ska man springa eller gå raskt, inte något däremellan.

jaja, nu ska jag platta håret dagen till ära, det är ju inte alla dagar folk går och spränger sig själva så man måste ju vara fin idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha guy fawkes heter han, engelsk tradition! det var för att han misslyckades man firar ;) saknar er massvis, älskar dock din blogg baby! säg år casper att hålet i örat är lite töntigt och lite coolt och att jag älskar honom. puss!

2011-11-08 @ 02:45:50
Postat av: Anonym

Åh, ni är så fina att jag typ dör lite! Saknar er en hel jävla massa o är avundssjuk så jag snart blir svart (eller grön eller vilken färg man blir när man är avundssjuk.) ni skulle ju sagt lite tidigare att ni var i welly så hade jag kunnat tipsa om det bästa sushistället i världen där man får 12 bitar av den godaste sushin för under 40 spänn!!!! Stor fail om ni lämnar NZ utan att ha käkat där! Jag får väl följa min systers fotspår o påpeka att det väl varkan va sydney eller wellington där ni parta utan auckland, eller?? puss o kram o ni är bäst, som alltid o jag älskar er båda!! AVUNDSSJUK!! :)

2011-11-09 @ 01:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0