cambodja? kambodja?

hola lovers. häner på hotellrummet i cambodja at the momet. delar rum med hanna och kackerlackorna, fast nu har hanna flytt så nu delar jag väl bara rum med kackerlackorna. skönt är det.
kom till cambodja? kambodja? igår kväll efter stans sjukaste bussresa på 13 timmar. inser mer och mer att jag behöver skaffa en försäkring för folk beter sig som idiotas här borta. det var för övrigt as meckigt att komma över den kambodjanska gränsen från tahialnd, så lästa gång tar vi fasen djungel vägen över. minde meck och mycket billigare.
idag hade vi tänkt att hänga vid poolen men det var mulet så vi drog in till stan och kollade lite marknader och åt lunch. här har dom det absolut sjukaste pengarsystemet jag varit med om, dom har både US dollar och deras egen valuta som heter Riel. det tog oss över ett dygn att räkna ut hur svenska kronor är i jämförelse med Riel men nu har vi iallefall kommit fram till att man ska dela Rielen med 615. en läsk kostar typ 4000 riel vilket vi typ dog av chock när dom sa, men det är ju inte mycket pengar alls. min plånbok är iallefall så jädra full med Riel att den knappt går att stänga, såhär rik har jag aldrig kännt mig. skönt är det.

nu ska vi duscha och gör oss iordning och dra in till stan igen för att käka middag och ta lite drinkar. 12 kronor för en mojito? ja tack! hejdå!





vi klarade oss precis igenom en kackerlaks incident. det räckte inte att döda bjässen med skon, eller med en pall, eller genom att klämma den i en dörr, så vi fick ta till med hårdhandskarna och sticka ihjäl den med kniven. vi misstänker att dom kommer in genom avloppet i badrummet vilket man inte kan stänga dörren till. så vi vidtog en säherhetsåtgärd och fixade så att vi kunde stänga dörren med en pall, lite tråd, ett skärp, en kniv och en flaska med vatten. vi kan inte använda badrummet mer nu sover vi iallefall säkert! hejdå igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0