chick picker

hola igen, nu vare aslänge sen igen vet jag och jag ber om ursäkt. vi är mitt ute i ingenstans där det finns ett enda internetcafé där man får 20 minuters internet för 30 kronor, känns lite sissådär. dock så kom någon god själ på att man kan låna internetet från kontoret här på orcharden, så vips så har man gratis internet igen. bäst. i jämförelse med äppel-thinningen absoluit älskar jag det här jobbet, äääälskar. vi plockar blåbär och körsbär och jag är faktiskt ganska grym iallefall på körsbärsfronten. fick till och med kommentaren att jag var "the best chick picker this year", score. vet inte riktigt hur mycket jag kommer att tjäna men bättre än typ 5000 kr på en månad iallefall som vi fick på förra stället.

alla som jobbar här är sjukt söta också. probleme är att typ varenda jäkel snackar antingen franska eller spanska. jag kan inte något av dom. så när man jobbar hamnar man antingen i den franska gröten eller den spanska gröten och känner sig ungefär lika dum i båda två. mycket segt.

idag regnar det iallefall, och vet ni vad dom gör när det har slutat regna? jo då kommer dom hit med en helikopter för att torka frukterna på träden. haha.



adios så läge iallefall. en månad och en dag kvar tills thailand förövrigt. go go go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0