djungeln och sherminator

förlåt förlåt förlåt att jag inte har bloggat på år och dar men jag har försökt publicera ett och samma inlägg i över en vecka nu utan att det funkat men wifiet på Wild Rover har varit ett av dom uslaste jag stött på så allt är wild rovers fel helt enkelt.

det inlägget som inte gick att publicera handlade mest om allt madness som pågår här i La Paz. Det finns inte så mycket mer att göra än att festa på kvällarna och ligga och dö på dagarna. Gillar man inte att ligga och dö och är aldeles för rastlös som jag är tex så finns det en rätt shysst marknad som säljer alpacka grejer. Det har resulterat i att jag har köpt något kriminellt mycket alpcka grejer och min stackars väska är så överfull så man inte vet om man ska skratta eller gråta när man kollar på den. Jag och Linn skulle tillsammans kunna öppna vår egna alpcka butik hemma i norrpan om vi ville, så mycket saker har vi.

Än så länge har jag köpt:

- 5 koftor
- 2 ponchos
- 2 mössor
- 1 par strumpor
- 1 par vantar
- 5 halsdukar
- 3 väskor

allt är dock inte till mig men det är jag som släpar runt på det.

Iallefall för att uppdatera er lite mer om vad vi har gjort så piercade jag näsan förra lördagen, oupsy! Men hallå, hur farligt ar det inte när dom har en tatuerings och piercing studio precis brevid baren i hostelet. Fulla backpackars med Thaismak och aldeles för mycket idéer är en farlig kombo, och minst lika farlig för mig som både var lite småsugen på piercings och tatueringar. Sagt och gjort, och vips så satt jag där med en en decimeter lång nål genom näsan, hoppsan!
Vi gjorde också death road i måndags. Det är världens farligaste väg där crika 24 personer om året dör. Kändes sådär att cykla omkring där i och snegla på alla kors som står uppradade vid vägkanten men jag överlevde. Åkte rakt in i ett buskage dom sista fem metrarna innen mål för att jag hade så ont i händerna att jagt inte kunde bromsa, såg tydligen väldigt fult ut.

I tisdags åkte vi med våra favorit britter till Amazonas i ett par dagar. Jag har ju redan gjort en liknande tour i Borneo men måste säga att Amazonas äger Borneos djungel stort. Vi klappade apor, matade aligatorer, höll i ormar, fångade pirajor och badade med rosa delfiner. Biten när vi badade med delfinerna var ganska tveksam till en början, det känndes inte superbra att dyka i från båten ner i floden som vi tidigare under veckan sett aligatorer och pirajor i men det var bara att köra på, vi överlevde ju det med. Sista natten spenderade vi hos en Shaman och sov på ett par brädor i en hydda, väldigt väldigt intressant kväll om man säger så.

Nu är vi i La Paz igen och har haft en sån där bra fixar dag som man bara lyckas få tag i några gånger i månaden. Vi har fixat med papper till ambassaden, styrt med flygbiljetter, bokat bussar, sytt flaggor och målat tånaglarna, allmänt produktiva helt enkelt. Imorgon lämnar vi äntligen La Paz och åker till Copacabana och Lake Titikaka över någon natt och sen vidare till Mancora. Bäst helt enkelt. Då vet ni allt ni behöver veta, bra va?

 

Bild från Salt flatsen, har inte orkat lägga in djungel bilderna än. Busigt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0