la Paz

Okej är i La Paz nu och det äger. Äger sönder till och med. Har varit här två nätter och förutom lite små incidenter som igår när jag blev utskälld av en israelisk tjej på hibreiska för att jag inte kunde hibreiska. Porqué? "Stop stop stop, i dont understand hebrew" och fick till svar "well thats your problem" porqué igen lixom. Jag ser väl israelisk ut nu också antar jag?
Ska också berätta om en liten incident som hände när vi skulle åka taxi till bussen som skulle ta oss till La Paz. Vi skuttade ut från hostelet och det var massa bilar och folk på gatan så vi fattade inte riktigt vilken som var vår bil eller vem som var får chaufför. Vi fick hjälp av en kille att tycka in väskorna i bagage utrymmet och sen hoppade vi in i bilen. Helt plötsligt började dom bråka ute på gatan och sen rivstartade en vit bil och åkte därifrån, que tänkte vi.
Taxi chauffören, som inte var samma man jag gav min väska till, hoppade in i bilen och var helt ursinnig och skrek på spanska och drog i våra väskor och pekade efter den vita bilen. Tillslut med min knackiga spanska lyckades jag förstå att mannen som hade stoppat in min väska var tjuv och istället för att lägga in den och stänga bagage luckan så hade han tagit den och försökt stoppa in den i sin bil. Vår riktiga taxi chaffis hade sett det och blivit helt loco och tagit tillbaka min väska, min hjälte! Tydligen finns det speciella "robber cabs" som åker till Hostels och låtsas vara riktiga taxis men åker iväg med turisterna i ödemarken och tar alla ens grejer, vi var sjukt nära att hoppa in i den, helt sinnes.
Vi var tvungna att åka och göra en polis anmälan, sen betalade vi gulle gubben dubbelt. Once again, lita inte på någon här.

Han ville ta en bild med mig, bästa gullis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0