uyuni en gång för alla

nej nej nej. ändrade planer, spränga i gruvor och La Paz imorgon istället för idag. Vi har bytt hostel och det här stället har nästan ett felfritt fungerande wifi, jubel! Hade fått lite frågor och funderingar kring det ganska oklara inlägget om attacken, inte så konstigt eftersom jag var sjukt stressad och satt vid en dator utan å, ä och ö så jag styrde upp inlägget lite, det är bara att läsa igendom det igen om det är några oklarheter. Och jusste Linns hand mår bra nu, ni kan vara lugna Mamma Marie och Mamma Lovisa här går ingen nöd jag tar hand om henne, haha hand..
 
Nu ska jag i lugn och ro betätta om våra sköna dagar i Uyuni. Vi hängde med britten Andrew båda dagarna som hade varit där en gång tidigare och visste precis vart man skulle gå och vad man skulle göra, på gott och ont. Första dagen gick vi till "cementerio de trenes", tåg kyrkogården, och hängde där i flera timmar. Hoppade runt på tågen i flera timmar, körde några classic tåg-fight scener och avslutade dagen med att sova i solen uppepå ett av tågen. På kvällen åt vi street food lama och kollade på Django, sjukt bra dag helt enkelt.
 
Dagen efter körde vi en en dagars Salt flats tour som var så jäkla värd. Övervägde i typ hundra år om vi skulle gå all in och köra en fyra dagars tour men helt ärligt så pallade vi inte det. Delvis för att vi inte ville bli fast i en snor tråkig grupp som i Machu Picchu i fyra dagar men ocså för att jag iallefall redan har sett typ fina berg, heta källor och gejsrar på Isalnd tex och det behöver man inte göra mer än en gång faktiskt.
Anyhow, saltflat trippen kändes nästan precis som en riktigt shysst vinterdag i Sverige fast utan kyla. Som att åka bil på en frusen sjö och stanna och fika på Öar lite var stans, mysigt. Solen var så jäkla stark, och det var så jäkla vitt så vi brände djävulen ur våra stackars ansikten och är sjukt röda idag, men bättre än att vara genomskinligt vit iallefall. Lyckades så några skapligt bra perspektivbilder med min phone också faktiskt men inte en enda bra med kameran. Tydligen är det lättare att ta perspektiv bilder med en dålig kompakt kamera än en med objektiv som jag har, stackars mig som har en sån bra kamera, synd. Åkte på bilens tak på vägen hem och tuggade cocoa leafs och kände oss jävligt badass.
 
DEt gick tydligen inte att lägga upp fler än dom här två, salt bilderna får ni en annan dag. Kiss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0