aina och aina och björkriset

Idag hände något världshistoriskt! Något helt amazing som jag väntat på hela mitt liv. Jag träffade idag för första gången någonsin en annan människa som heter Aina, livs levande! Jag har typ hört tusen gånger frasen "min mormor heter Aina" och läst dödsannonser i tidningar när olika Ainor gått bort men aldrig träffat någon så jag blev helt överlycklig!
Aina var 90 år och hörde lite dåligt och var inne i butiken och ville ha pärlörhängen, hon tyckte att det var superkul att jag också hette det och ville gärna ställa upp på bild. Bästa Aina! Ja det var väl det, bra dag helt enkelt!
 
Eller jo jusste, midsommar imorgon osv och jäkla massa fix inför det. Har fått i uppdrag att knåpa ihop två kransar åt mig och Linn. Gick på jakt efter björkris och insåg hur otippat svårt det var. Man tänker ju lixom "jaha nu ska jag ut och plocka björkris jag kommer tillbaka om 10 min" eftersom man tänker att björkar finns det överallt. Inte då! Bor man i stan är det ett helvete att plocka björk, antingen är träden skit stora så jag inte når grenerna, eller så är trädet alldeles för litet så det skulle dö om man knyckte några grenar, sen står dom flesta björkarna på folks innergårdar emd staket runt om, och så är det en jävla massa folk med hundar och så som säkert skulle skrika åt en om dom såg.
Tog väl cirka en halvtimme att hitta ett bra träd och jag fick gå jättelångt! Men då vet jag det tills nästa år.
 
Japp nu ska jag kolla på Youtube videos hur man gör kransar sen ska jag sova. Puss!
 
 
Aina 21 och Aina 90.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0