det här med mig och mat

Har alltid tänkt mig själv som en ganska lätt person när det kommer till mat, "Aina, hon är inte klusslig, hon äter vad som bjuds" lite i den stilen typ. Big lie. Både Linn och jag har insett under den här resan att jag fan i mig krånglar med mat hela tiden. Allt började i Mexico när jag insåg att jag inte gillade mexikansk mat, det är ju ganska krångligt när man måste dodgea det tre gånger om dagen då man ska käka. 
Sedan har det lixom bara fortsatt på det spåret, har ju redan skrivit en del om min semester vegitarism och min skräck för kött utomlands och det ställer också till det när man är i en världsdel där 100% av alla rätter innehåller gammalt grått kött, svårt äre.
 
Det var inte det jag skulle skriva om faktiskt. Jag skulle skriva om idag. Jo idag har vi, några ur båt gänget, åkt och kollat på Panama Citys ända turist attraktion, en kanal för båtar typ som den i söderköping fast 648282902982 gånger större. Det tog lång tid att ta sig dit och det var varmt och lite upplagt för att inte gå smidigt, speciellt när man måste röra sig i en grupp på åtta personer som hela tiden vill olika saker och tappar bort varandra. Ja ni vet. Har insett det efter nu mer än en vecka ihop som grupp som varit med varandra 24/7 och gjort precis allt ihop att det kan bli ganska jobbigt. Det kan till och med vara knepigt bara som två att alltid få ihop det.
 
Det var faktiskt inte det jag skulle skriva om heller. Jo efter hela dagen runt flängandes ihop skulle vi iväg och käka middag, ihop såklart. Gick till en tapas restaurang, eller vad man nu ska kalla det och där gick allt utför. Vill börja med att nämna att jag knappt käkat lunch under dagen och för dom som känner mig har jag en tendens att bli otroligt otrevlig när jag inte får i mig mat. Det var lixom upplagt att spåra. Servitörerna hade ingen aning om vad dom snackade om så det blev kaos när vi skulle beställa, och eftersom vi ska "göra-alltig-ihop" så tyckte även vissa att vi skulle dela på maten som man tydligen gör med tapas. Oj oj, dela på maten? Really? Aina doesnt share food. Men okej då för gruppens skull, vi alla väljer en rätt var och sen delar vi på det. Men blir vi mätta på det då? "Jo Jo Jo, det blir ni om ni inte beställer det här och det här och det här och det här." Så alltså typ tre saker på menyn? Kul. Jahopp, vi ska inte dra till en annan restaurang eller föreslår jag, jag vill gärna käka för jag är hungrig. Men nej nej, alla ska med och alla ska dela mat. Fine.
För hundra spänn käkade jag 5 stycken små räkor i sås, en matsked cocos couscous, 4 pommes frites och en mini hamburgare stor som en tumme. Och en och en halv deciliter super exklusivt vatten som jag inte ens ville ha. Jättekul för en svin fattig super hungrig tjej som redan är så sur så jag ser rött. 
Delade äntligen upp gruppen i två och vår halva gick och käka pizza och blev äntligen mätta och nu är jag glad igen. 
 
Det jag ville säga med det här är:
-min första tapas experience sög
-jag hanterar inte att arbeta i grupp när det är varmt eller jag är hungrig
-jag delar inte mat. någonsin. är man en långsam ätare som jag så förlorar man på det
-jag kan inte under några omständigheter dölja att jag är sur när jag är hungrig. vill inte ens dölja det, det kan folk gott ha om dom låtit mig svältas under dagen
 
Nu ska vi sova. Imorgon ska vi sola vid Hard Rock Cafes tak pool om vädret är bra och sen ska vi shoppa. Ska bli skönt att bara vara jag och Linn imorgon, käka lite popcorn och kanske gå på bio. Puss!
 
Har absolut inget med något att göra. Shysst sunblas bild bara, plus att det ser ut som att min navel kräks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0