det här med min näsa

Har glömt att nämna de senaste veckornas problem med min näsa. Tog ju en näspiercing i La Paz för typ en och en halv månad sedan som ni kanske minns. Livet lekte allt gick bra i kanske tre veckor och sen blev jag förkyld. Det ledde till att jag fick ett stort sår i hela högra näsborren (inte den med piercingen i) och det blev ett himla massa pillande och snytande i och runt näsan. För ungefär två veckor sedan såg jag att jag hade fått som en sors snuskig klump eller blåsa precis vid hålet vid piceringen, som var mjuk om man petade på den.
Jag struntade i det och tänkte att det skulle gå över men nejdå inte det.

Igår gick vi till en tatuerings och piercing studio för att kolla upp saken. Jag tänkte att som skulle klämma ut lite var eller något och ge mig en kräm och att allt skulle vara bra på en vecka men ack så fel. Killen jag pratade med först reagerade som om han skulle spy när han såg min näsa och ropade på en till kille att komma och kolla och även han gjorde typ kräks ljud. Tack då. Dom sa att jag var tvungen att ta ut den illa kvickt och ta antibiotika. han sa oxkså att det i vissa fall inte läker och blir bra, jag har en känsla av att jag inte har något bra läk kött så jag kommer väl se ut såhär i all framtid. Tydligen hade dom i La Paz inte satt i ett näs smycke när dom gjorde piceringen utan en till örat och satt den alldeles för tight. Helvete.

Nu ser det ut som jag har en stor vårta på näsan. Jag ser alltså ut som en häxa. Går inte det här bort innan vi kommer hem kommer jag dö. Jag hade en superfina näsa innan det här, inte för att skryta men jag gillade min näsa. ÅH SNOR!

Lökigaste bilden i know..


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Aina, tänkte bara berätta att jag fick likadant i min traguspiercing efter en förkylning där jag rörde öronen för mycket med förkylningsbakterier! Jag tvättade med asolslösning två gånger om dagen (hade kvar piercingen dock) och det gick bort på ca en vecka. Gick till vårdcentralen med det och de ärschade bara, fast när jag gick till piercingstudio verkade de tycka att det var det värsta de någonsin sett och sa samma visa om antibiotika. Så tänkte att det kanske lugnar lite att höra att det gick helt bort utan problem och fundera på att köpa en flaska desivon eller något med sprit i iallafall som torkar ut blåsan :) Kram Frida

2013-05-16 @ 02:23:23
URL: http://fridaljung.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0