officiellt hemma

Jodå nu är vi hemma igen, officiellt hemma igen. Har ju egentligen varit hem sedan i söndags men hade en briljant plan att överraska tjejerna och det tog ett par dagar innan dom alla var ihop samlade så vi överraskade dom igår och blev alltså då officiellt hemma då.
Kom som sagt hem i söndags kväll och körde igång med jobbet på måndag morgon, hardcore! Trivs bra här på glitter i Söderköping men hur illa det än låter så känner jag att det skulle vara skönt med lite semester, efter fem månader ledigt jag vet. Näe men jag är ganska jetlaggad och har inte hunnit packa upp min väska ens.

Anyway, ganska mixed feelings om att vara hemma den här gången. Här kommer mina pros and cons:

Här kommer fördelarna
- kul att träffa min gullis familj och söta vänner.
- skönt att få äta god frukost, alltså inte vitt bröd med dulche deleche och sylt.
- skönt att inte behöva anstränga sig med att prata spanska.
- inte känna sig smutsig hel tiden.

Här kommer nackdelarna
- känner mig inte särskilt fri längre, måste tänka på att jag har saker jag måste göra och att grejer jag gör och inte gör får konsekvenser.
- dåligt väder, brännan försvinner.
- saknar alla jag träffade därborta.
- konstigt att sova ensam, har varit med Linn varje dag i fem månader och sovit i dorms med typ minst 8 andra personer i samma rum och nu är jag helt ensam, hmm..

Mm typ så. Det kommer komma upp ett ordentligt avslutnings inlägg om resan när jag får tid. Kiss!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0