eftersom jag ändå kommer att dö

HEJ! åh vad glad jag är att allt funkar som det ska nu, har haft frta jädra problem med bloggen de senaste dagarna om jag förstått rätt. den blev säkert överbelastad eftersom jag har sååå många läsare, nä då. men nu funkar allt som det ska iallefall och det tackar vi gudarna för.
however. nu har vi börjat jobba, som vi längtade så mycket till. men jag ska säga er det att jag har aldrig haft ett sämre jobb som jag har lidigt så mycket för. det är helt sjukt hårt! det går väl ut på att man ska lyckats thinna så många träd som möjligt, typ kanske 150 styckien om dagen för att man inte ska få sparken. Och jag ska säga er att det inte är så lätt som det låter på långa vägar.

Det tog mig mer än två dagar att göra klart en rad som hade 127 träd, tack och lov var det under våra träningsdagar så jag klarade mig. Igår jobbade jag tolv timmar, från att solen gick upp tills den gick ner för att hinna klart och inte få kicken. Helt sjukt! Och vet ni hur mycket jag tjänade på det då? Typ 600 spän. Helt sjukt igen! Så jag vill att alla som har jobb där hemma i sverige ska vara glada för det dom har för det här är illa. jag vinner. Inte nog med att det är dåligt betalt och att jag är dålig på det så är det ganska läskigt och sjukt jobbigt för kroppen. Jag har påriktigt ont överallt och jag riskerar att typ ramla ner och bryta nacken vare dag för man måste stå högst upp på ashöga rangliga stegar för att ha en chans att nå äpplena som är högst upp. Liote höjdskräck kominerat med att jag har sjukt dålig balans gör inget bättre heller. För att sammanfatta det hela så kommer jag antingen att dö för att jag ramlar av en stege eller dö utav uttråkning. Synd faktiskt!

Föressten så gåre inte heller att bara jobba på och tänka på pengarna för vi tjänar ju för fan knappt några pengar. ÅH!

Sorry för världens argaste inlägg men så ser livet ut just nu. Och så har jag bränt ansiktet som ett helvete idag så jag ser ut som ett solbränt äpple, lite grön röd sådär (ja äpplen kan bli solbrända).

Här är iallefall en låt som spelas sjukt mycket här, det tog några gånger att lära sig gilla den men nu är den rätt bra faktiskt. Och bandet är från Nya Zeeland också så lyssna och lär. Hejs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0