vi för med oss otur

vi för med oss otur casper och jag. det är nu a fact. det har tydligen inte varit så här regnigt på flera år i motueka och passar vi på att vara här. nu har det tydligen börjat bli massa översvämmningar och land slides, vad det nu heter på svenska när typ jorden flyter iväg i regnet och allt annat hänger med. KUL! det här är inte första gången det här händer när vi är utomlands. sist var det i thailand när det regnade mer än vad det hade gjort på hundra år och folk paddlade kanot och åkte vattenskoter genom stan och blev evakuerade med militärbåtar för att inte dö. lite så känns det som att det kommer att urarta till här.


Bild från Thailand i våras, otroligt ful bild på oss alla. However jag, casper och jonna innan det hade börjat regna ordentligt och gatan typ hade över en meter vatten på sig.

En sak som är kul iallefall är att jag precis fick skickat alla papper och kontrakt för den nya agenturen i Queenstown. Kul att pyssa med sånt även fast jag med all säkerhet inte kommer att få något jobb innan jag åker till asien och om jag skulle få det sen så skulle dom skäkert ändå aldig vilja betala flygbiljetter mellan Sverige och Nya Zeeland men det är kul ändå. Vi håller tummarna iallefall! Nu ska vi dra och köpa oregano och sen baka pizza, kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0