crossing all fingers

jahopp, är i christchurch nu hos mammas kompis Myrten. kom hit igår natt efter att ha liftat med Camilo i mörkret från Queenstown. dom bor jättefint och är jättesnälla och jag sov i södra halvklotets skönaste säng inatt. så bra var det.
 mindre bra är att jag fortsatte att ringa runt till typ alla möjliga ställen som typ svenska ambasaden, dom som är ansvariga för pass, resebyrån, emirates airline och typ alla tänkbara ställen för att dubbelkolla så att allt är som det ska vara. men nähe då så mycket tur skulle jag inte ha, trode ju att allt var löst men vidriga jädra emirates och resebyrån zuji kan ju gå och gräva ner sig och sina idioter till telefonister. dom borde först och främst lära sig vettig engenska och sen borde dom lära sig att lyssna och inte avbryta och sen borde dom gallra alla som har klarat av de två första kriterierna och inte sätta små små människor som utnyttjar den lilla lilla makt dom har här i världen genom att förstöra för folk som behöver hjälp. skulle säga att det är 65/35 chans att jag inte kommer att kunna lämna landet imorgon vilket är så jädra illa. bara för att man tappar bort ett pass mer än en hel vecka innan man flyger så är det totalt omöjligt att lösa problemet. jävla nya zeeland, efterblivna jädra land asså. i sverige kan man ju för fasen få ett nytt pass på flygplatsen inom typ en halvtimme. det kallar jag service. kommer iellafall kunna hänga med Camilo imorn på flygplatsen för han ska åka till Kuala Lumpur samma tid som mig så helt ensam blir jag ju inte om jag skulle falla ner på golvet och dö.

hade iallefall världens bästa helg i Queenstown i helgen, påriktigt. mys på fredagen med familjen och sen party med väldens bästa orchard vänner på söndagen. äckligt kul iallefall. och om man säger såhär, Monica Pechada hade rätt. Bea vet vad jag menar, alla andra behöver inte veta.

släpper iallefall lite pics från lördagen. håll tummarna för mig imorn. och krossa alla fingrar. adios! 


Lucas, Lucy, Mathias, Hans och Juhani.


Jag med en shysst knöl på magen och Hans. (första gången med klackskor på 5 månader)


Lucy och Juhani


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0