pappers trosor

Sista dagen i Mexico då. Peru imorgon. Känns både fint och dumt faktiskt. Vet inte om jag kan säga att Mexiko är mitt favorit land men det är garanterat det landet jag har haft som allra roligast i. Bra folk, bra ös, bra väder, bra stränder bra ma.. nej stop ett tag, inte bra mat. Måste erkänna nu att jag knappt har stått ut med den mexikanska maten. Är ju som bekant semester vegetarian på grund av att jag får gåshud av att käka kött utomlands, speciellt kyckling, läskigt. Och mexikansk mat då? Jo det består av kött, ost och bönor ungefär. Pallar inte. Plus att jag gör bättre guaccamole än mexikanerna själva, skämmigt för dom.

Ni undrar säkert över rubriken "pappers trosor" och nu ska jag förklara det. När vi var på Isla Mujeres och lämnade in våra kläder på tvätt fick vi tillbaka dom, blöta, smutsiga, hälften försvunna och det värsta av allt, alla mina trosor helt out of control. Vet inte vad dom hade tvättat kläderna med för råttgift men trosorna känns som skört silkespapper och så fort man tar i dom blir det stora hål. Kaos! Vad gör man då? Det finns inga vettiga klädaffärer här. Jo man går till Walmart, där har dom resurser dom. Så atte nu kommer jag traska runt i bomulls trosor med snögubbar på bland annat, underbart.

Då vet ni det! Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Damn you tvätt-tanten!!! Mina går också sönder så fort jag andas typ..

2013-02-26 @ 03:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0