mega medalj

Skön start på dagen då. Står och chillar på gatan med Linnet när en man går förbi, när han har passerat oss får han ett ryck och ramlar ihop på marken. Ser ut som något sorts shysst stunt trix men han ligger lixom bara kvar där på trottoaren. Så vi springer fram ihop med Adrian och tydligen har stackarn fått ett epelepsi anfall. Stackars.
När han lugnat ner sig berättar han heter Pablo och att han inte har råd med sin epelepsi medicin, så snälla som vi är så skrapar vi ihop våra pengar och går och köper det till honom. Han blev så glad att han börjar gråta, söt Pablo. Eller jag tror han grät av lycka iafl, eller för han hade jäkligt ont av stunt fallet. Han pratade ju en jädra massa spanska, Stackars Pablo.

Känns så sjukt skönt att hjälpa folk lite då och då. Det ger en verkligen inner satisfaction, ska nog själviskt nog börja hjälpa folk lite oftare. Tycker vi förtjänar lite medalj för vår insats.

Nog om det! Chilla lite på en marknad idag. Jag köpte en plånbok för 10 kronor och Linn en väska för 35, värt. På bussen hem upptäckte jag hur extremt korta folk är här. Hade två kvinnor bredvid mig på bussen som inte var längre än till min armhåla, stackarna. Jag ville upplysa Linn och Adrian om det och sa "Asså i Mexico är folk så jäkla korta, fast lixom inte på samma sett som asiater är korta. För asiater är lixom korta och supersmala så man känner sig som en jätte, här är folk lixom korta och tjocka och det är ju perfekt för då känner jag mig lång och smal" alltihop på engelska. Lixom what, har inte kunnat prata engelska med en ända mexikan sen jag kom hit. Men så kollar den kortaste av alla upp på mig och sa "You know I understand what you are saying right?".
Höll på att balla ur och visste inte vad jag skulle göra resten av de 6 buss stationerna, så jag utnyttjade privilegiet som lång och valde att ignorera henne och bara kolla över hennes huvud. Jag var övertygad att hon skulle spotta på min mage när hon gick av bussen men det gjorde hon inte.

Knycker åt mig en medalj för den här händelsen också faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Mamma-Lovisa

Men Aina då! Jo det var fruktansvärt roligt men den korta kvinnan hade all rätt att spotta dej på magen. Hahahah. That should teach you not to talk about peopple -right?! Puss!

2013-01-17 @ 07:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0