buenos

Är i Buenos Aires och öser. Skönt att vara i sitt sanna hemland. Ända sedan jag kom till central och Sydamerika har alla trott att jag är från Argentina, heeeela tiden. Tackarrrr säger jag. Det har ju hela tiden varit ett frågetecken vart jag ser ut att komma ifrån och nu när jag är här i Argentina så måste jag säga att jag smälter in rätt så fint. Nog om det.
Kom igår och släppte dirr svarta marknaden. Vad är det då tänker ni kanske, det låter läskigt tycker ni kanske? Jo såhär är det, här i Argentina är det bra att ha US dollar med sig och växla om dom till argentinska pesos, det är tydligen inflation här eller något och tydligen tjänar man rätt mycket pengar på det för alla vill ha dollar. Sweet.
Smög oss till svarta marknaden på Florida street och gjorde allt för att se lite mindre argentinsk ut och mer som turister så att växlings människorna skulle hitta oss för vi visste inte vilka vi letade efter. Vips hej så kom en söt trevlig argentinsk grabb fram till oss och frågade om vi hade dollar, si si dollares sa vi och så hakade vi på honom. Allting kändes mindre och mindre bra ju längre bort vi gick med honom och tillsist var vi högst upp i en trappuppgång utanför en dörr med övervakningskameror utanför. Killen gjorde någon sorts hemligt tecken och så släppte dom in oss. Vi kom in i ett rum av playwoodskivor mindre än en kvadratmeter och där stod två stora tatuerade ryska män som såg ut att äta barn till frukost. Var helt övertygade om att vi skulle få fingrarna avklippta och att vi skulle bli rånade men dom var ganska snälla och vi överlevde det.

Har hört nu i efterhand att folk har blivit knivstuckna och rånade när dom gjort det här men vi överlevde och tjänade 2000 kronor på det. Mamma Lovisa och Mamma Marie vi lovar att aldrig göra om det här.

Släppte också en stört skön utgång här. Haha bäst!


Kommentarer
Postat av: Alicia

Hahahahaha Ainaaaaaa, sätter ju kaffet i halsen när du skriver sånt där. Ni har ju i alla fall en rad härliga stories att berätta för barnbarnen. :') Sköt om er och ha en fortsatt trevlig resa!! Puss på er båda

2013-03-16 @ 10:31:05
Postat av: Mamma-Lovisa

Tack älskling att du aldrig gör om den där växlingsgrejen!

2013-03-18 @ 07:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0